Elfte vägningen.

Äntligen går vikten åt rätt håll igen! Under den gångna veckan så gick jag ner 1,5 kg, detta trots att jag bara tränat vid ett tillfälle. Jag ska också bekänna att jag under veckan ”fuskat” med min diet. Jag har smakat på en bulle och ätit två av de kakor som jag bakat. Några enstaka (typ 5 st) godisbitar och en liten kula glass har det också blivit. Min ambition är inte nolltolerans när det gäller sötsaker, men det får inte heller bli för ofta eller i för stora mängder.

Som en bieffekt av den senaste tidens ökade träningsdos så har jag troligen ådragit mig en benhinneinflammation. Har under ett par veckors tid haft mer eller mindre konstant värk i mina ben. Det har gjort ont när jag gått men även när jag sitter still så kan det komma smärtanfall. Därför har jag tagit det lugnt med löpträningen, innebandyn kommer jag också att pausa med för tillfället. Hoppas att benen återställer sig snart. Tills dess så får jag försöka träna på annat sätt, ex situps…

Datum                                            Vikt (kg)

Tis 1 feb -11                                            91

Mån 7 feb -11                                         89

Mån 14 feb -11                                       87,5

Mån 21 feb -11                                       86

Mån 28 feb -11                                      85

Mån 7 mar -11                                       84

Mån 14 mar -11                                     84

Mån 21 mar -11                                     82

Mån 28 mar -11                                    83

Mån 4 apr -11                                        83

Mån 11 apr -11                                       83

Mån 18 apr -11                                      81,5

Total viktminskning: 9,5 kg

Midjemåttet fortsätter att minska! 🙂

Datum                                            Midjemått (cm)

Tor 3 mar  -11                                            107

Sön 13 mar -11                                           105

Mån 21 mar -11                                          104

Mån 28 mar -11                                         103,5

Mån 4 apr -11                                             101

Mån 11 apr -11                                            100,5

Mån 18 apr -11                                          100,0

Total minskning: 7 cm

//Samuel

2 tankar på “Elfte vägningen.

    • Tyvärr blir det nog ingen mer innebandy, säsongen är slut, vi har ingen lokal bokad längre på måndagar…
      Men vi får väl satsa på lite fotboll istället! Du har ju ett förflutet att leva upp till! 😉
      Ska bli roligt att träffas igen!

Lämna en kommentar